Deklaracja dostępności Ustawienia:
Menu

Przystanek Przedszkolak - Niepubliczne przedszkole dla dzieci z autyzmem

Niepubliczna szkoła dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Nasza Szkoła wzięła udział w ciekawym Projekcie!

25-05-2022

Nasza Szkoła wzięła udział w Projekcie „Dzienne centrum. Ocena poziomu rozwoju dzieci z autyzmem” zorganizowanym przez Fundację Fundusz Współpracy w ramach Ścieżek Współpracy. Naszymi partnerami w realizacji celów i zadań projektowych były placówki z Hiszpanii oraz ze Słowacji:  Centre Educatiu i Terapèutic Carrilet i Súkromná spojená škola.

Celem projektu było stworzenie schematu umożliwiającego ocenę postępów w terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Potrzeba stworzenia takiego schematu wynika z dotychczasowego braku narzędzi służących funkcjonalnemu diagnozowaniu postępów terapii osób z ASD. Ponadnarodowa współpraca z innymi placówkami umożliwiła obustronną wymianę metodami i narzędziami wykorzystywanymi przez zespoły prowadzące terapię osób z ASD, a następnie wypracowanie optymalnego rozwiązania badawczego.

 

Wypracowany w ramach projektu schemat stał się instrukcją dla specjalistów dotyczącą sposobu przeprowadzania okresowej oceny umiejętności dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu w różnego typu instytucjach zajmujących się terapią osób z ASD. Zawiera spis metod stosowanych w ocenie umiejętności dzieci i młodzieży oraz szczegółowe zalecenia, co do sposobu i czasu ich przeprowadzania, biorąc pod uwagę wiek oraz możliwości poznawcze poszczególnych dzieci. Stosowanie w  tej formie wystandaryzowanych narzędzi zapewnia obiektywny pomiar umiejętności. Umożliwia to porównywanie postępów jednego dziecka na przestrzeni czasu oraz poszczególnych uczniów/osób między sobą. Dzięki temu można prawidłowo zidentyfikować i odróżnić obszary funkcjonowania (np. komunikacja, umiejętności społeczne, samodzielność życiowa itp.), w których następuje widoczny postęp i takie, w których mimo przeprowadzanych działań nie następują oczekiwane zmiany. Schemat okazał się przydatny zarówno specjalistom z dłuższym stażem pracy, jak i tym pracującym od niedawna. Pośrednio beneficjentami wypracowanego schematu są również wszystkie osoby prowadzące terapię i edukację dzieci, które dzięki uzyskanym informacjom będą mogły planować interwencje terapeutyczne. Rodzice dzieci w spektrum autyzmu będą mieli z kolei możliwość uzyskania pełnej i obiektywnej informacji dotyczącej funkcjonowania swoich pociech.

 

Więcej informacji znajduje się w załączonej publikacji podsumowującej realizację projektu „Ścieżki współpracy – wsparcie podmiotów wdrażających współpracę ponadnarodową” na stronie 118.

Źródło: https://www.sciezkiwspolpracy.pl/katalogrozwiazan/

Pliki do pobrania:

Ważne!
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.
Korzystanie z naszej strony wiąże się z ich akceptacją.
Więcej informacji: Polityka cookies.

Akceptuję, zamknij komunikat »