Deklaracja dostępności Ustawienia:
Menu

Przystanek Przedszkolak - Niepubliczne przedszkole dla dzieci z autyzmem

Niepubliczna szkoła dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

"Pirackie przygody" - półkolonie letnie 2016

19-08-2016

Ostatni tydzień wakacji upłynął nam pod znakiem pirackiej bandery! Podczas całego tygodnia uczestniczyliśmy w zabawach i aktywnościach, które miały uczynić z nas prawdziwych piratów.

Piracki tydzień rozpoczął się we wtorek, kiedy niczym prawdziwi piraci udaliśmy się na podbój świata! W Parku Edukacji Globalnej „Wioski Świata” zwiedziliśmy tradycyjną ghańską wioskę, peruwiańską chatę, indiańskie tipi, arktyczne igloo, mongolską jurtę oraz papuaski dom na palach. Dla Piratów z Przystanku świat nie ma granic!

Następnego dnia na pirackich warsztatach wytwarzaliśmy akcesoria niezbędne dla transformacji w wilka morskiego. Odbijając na materiale nasze dłonie stworzyliśmy piracką flagę, wykonaliśmy pirackie czapki i przepaski na oko, a chętni odważyli się nawet na zmywalne tatuaże. Mali Piraci pomalowali również swoje skarby – kamienie, które udekorowały nasz Ogród Zapachów.

W czwartek miała miejsce kolejna odsłona pirackich podróży – tym razem wybraliśmy się do Opactwa Benedyktynów w Tyńcu. Piraci zwiedzili klasztor i wysłuchali legendy o studni tynieckiej, a następnie uraczyli się smakołykami w przyklasztornej kawiarni. Na zakończenie udaliśmy się na spacer brzegiem Wisły. Humory wszystkim dopisywały!

Ostatniego dnia wybraliśmy się na plac zabaw przy Bulwarach Wiślanych. W planach były pirackie zawody w Ogrodzie Zabaw, lecz ze względu na upał i entuzjazm Piratów z Przystanku wyprawa zakończyła się w pierwszym miejscu, do którego przybił nasz statek. Na placu zabaw każdy wybrał dla siebie najatrakcyjniejszą formę spędzania czasu. Były więc huśtawki, zjeżdżalnie, wieże będące niczym bocianie gniazdo na statku. Na zmęczonych przygodami czekał koc i poczęstunek w cieniu. Po powrocie do szkoły odbył się seans bajki pirackiej „Planeta Skarbów” oraz wręczenie dyplomów potwierdzających uzyskanie tytułu „Prawdziwego Pirata”.

Po tak pełnym wrażeń tygodniu pozostaje nam tylko wesoło zakrzyknąć „Ahoj przygodo!” i wyczekiwać rozpoczęcia nowego roku szkolnego.

Ważne!
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.
Korzystanie z naszej strony wiąże się z ich akceptacją.
Więcej informacji: Polityka cookies.

Akceptuję, zamknij komunikat »